Artiklar, rapportar og avhandlingar

Her finn du peikarar til akademiske tekstar som på ulike måtar tek føre seg nynorskopplæring, nynorsk skulemål o.l.:

Har du tips om manglande titlar? Send e-post til post@nynorsksenteret.no

2017

  • Bjørhusdal, E., & Budal, I. B. (Red.) (2017) 
    Nynorsk med dei minste 
    Oslo: Samlaget
  • Eiksund, H. (2017) 
    Eitt språk – to kompetansar : føresetnader for sidemål 
    I: B. Fondevik & P. Hamre (Red.), Norsk som reiskaps- og danningsfag (s. 258–283) 
    Oslo: Samlaget
  • Fiskerstrand, P. (2017) 
    Reiskap og danning på tvers av fag : skriveprosjekt i skulefaga norsk og samfunnsfag
    I: B. Fondevik & P. Hamre (Red.), Norsk som reiskaps- og danningsfag (s. 221–239) 
    Oslo: Samlaget
  • Fiskerstrand, P. (2017)
    Språkfag og fagspråk. Om møtet mellom skrivekulturar i norsk og samfunnsfag på Vg2 yrkesfag 
    Doktorgradsavhandling, Universitetet i Bergen
    Les fulltekst
  • Helset, S. J. (2017)
    Språknormer og danning
    I: B. Fondevik & P. Hamre (Red.), Norsk som reiskaps- og danningsfag (s. 134-149)
    Oslo: Samlaget 
  • Jansson, B. K. og H. Traavik (2017)  
    God i både nynorsk og bokmål allereie på barnesteget  
    Norsklæraren 1–2017 (s. 104–119) 
    Vitskapleg artikkel i tidsskrift  
    Les fulltekst
  • Nordal, A. L. S. (2017)
    Meir nynorsk til nynorskelevane
    I: B. Fondevik & P. Hamre (Red.), Norsk som reiskaps- og danningsfag (s. 239–257)
    Oslo: Samlaget 
  •  Sjøhelle, K. K. (2017)
    Språkdusj i nynorskopplæringa : ei undersøking av språkbadspedagogikk som utgangspunkt for sidemålsopplæring
    I: B. Fondevik & P. Hamre (Red.), Norsk som reiskaps- og danningsfag (s. 284–303)
    Oslo: Samlaget

2016

  • Braarud, C. M. (2016)
    «Det ble litt som en bok, du har lyst til å komme videre for å se hvor det ender.» : En studie av spillbasert undervisning i nynorsk som sidemål
    Masteroppgåve, Universitetet i Oslo
    Les samandrag fulltekst  
  • Hanto, K. (2016)
    Language policies in Norway and Galicia : comparing the impact of diglossic situations on policy strategies in two European communities
    Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik. vol. 30, (1), (s. 131-150)
    Artikkel i tidsskrift
    Les samandrag fulltekst
  • Krogh, L. C. (2016)
    Kreativitet og ambivalens : en undersøkelse av variasjoner i vurdering og kjennetegn ved sprikvurderte tekster fra eksamen i norsk hovedmål 2015
    Masteroppgåve, Høgskolen i Buskerud og Vestfold
    Les samandrag fulltekst
  • Norendal, A. (2016)
    Danningsperspektiver i grunnskolens eksamensoppgaver i norsk 
    Acta Didactica Norge, vol. 10 (3), 25. 
    Artikkel i tidsskrift
    Les samandrag PDF  
  • Pedersen, K. (2016)
    Rammene for opplæring i nynorsk som sidemål : En kvalitativ studie av læreres oppfatning av rammenes innvirkning på sidemålsundervisning
    Masteroppgåve, UiT Norges arktiske universitet
    Les samandrag fulltekst   
  • Sjøhelle, K. K. (2016)
    Å skrive seg inn i språket : ein intervensjonsstudie av nynorsk sidemålsopplæring for vidaregåande trinn
    Doktoravhandling, Universitetet i Oslo 
    Les samandrag Finn teksten i Oria  
  • Undrum, S. H. (2016)
    «Tydelig, enkel og stram» – en kvalitativ undersøkelse av en gruppe elevers holdinger til og erfaringer med 2012-rettskrivinga
    Masteroppgåve, Universitetet i Stavanger
    Les samandrag fulltekst

2015

  • Bjørhusdal, E. (2015). 
    Nøytralitet eller nynorsk? : språkpolitiske hovudprinsipp i norsk opplæring. 
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 104-119). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria  
  • Budal, I. B. (2015). 
    Vil du ha unbrako-nøkkelen min? : IKEA, Dewey og verdiaukande haldningsendringar
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 92-103). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria  
  • Dysvik, S. (2015). 
    Nynorsk fagspråk
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 204-216). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria  
  • Eiksund, H. (2015). 
    Mellom borken og veden : Ungdom på jakt etter ein nynorsk identitet
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 36-47). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria | fulltekst
  • Fretland, J. O. (2015). 
    «Vi analyserar økningen i isokvanter» : Ein analyse av nynorskfeil i studentarbeid
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 176-187). 
    Oslo: Samlaget. 
    Finn teksten i Oria  
  • Goffeney, C. (2015).
    «Våres dialekt e jo nynorsk enten vi vil eller ikkje» : Forholdet mellom tale og skrift på Ytre Helgeland
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 48-61). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Helset, S. J. (2015).
    Tilhøvet mellom nynorsk normering og språkbruk : Ein statistisk studie av språkbruken i nynorske aviser
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 160-175). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Juuhl, G. K. (2015). 
    Språkval som situerte, retoriske handlingar
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 77-91). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Karstad, A. K. (2015)
    Nynorsk som sidemål: En holdningsstudie blant elever og norsklærere på ungdomstrinnet
    Masteroppgåve, UiT Norges arktiske universitet
    Les samandrag | fulltekst  
  • Kittelstad, H. (2015)
    Nynorsk som sidemål: rammer, innhold og læringsarbeid i undervisningen på ungdomstrinnet
    Masteroppgåve, Universitetet i Stavanger
    Les samandrag | fulltekst
  • Liska, A. (2015).
    Samanlikning mellom moderne rettskriving i dei vestnordiske språka
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 146-159).
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Myklebust, H. (2015).
    «Nynorsk er jo heilt konge då, men [...]» : Identitetshandlingar i argumenterande tekstar på vidaregåande trinn
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 62-76).
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Nybø, B. N. (2015).
    «... no mouth has the might to set a mearhound to the march of a landsmaul ...» : Eit blikk på irsk og nynorsk målreising
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 134-145). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Rauset, M. (2015). 
    Kvar ligg den nynorske hunden nedgraven? : Om stilideal og norm i nynorsk fraseologi
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 188-203). 
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria  
  • Thingnes, J. S. (2015)
    Skriftmangfald på norsk: språkforvaltning, normbrot og språkhaldningar
    Masteroppgåve, Universitetet i Oslo
    Les samandrag fulltekst
  • Vangsnes, Ø. A., G. B. W. Söderlund og M. Blekesaune (2015)
    The effect of bidialectal literacy on school achievement
    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism
    Les i fulltekst
  • Wadsten, M. (2015). 
    Frå 0 til 15 på hundre år! : Nynorsk i doktorgradsavhandlingar og akademisk skriving
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 120-133).
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria
  • Walton, S. J. (2015). 
    Kva er nynorsken?
    I: H. Eiksund og J. O. Fretland (Red.), Nye røyster i nynorskforskinga (s. 16-25).
    Oslo: Samlaget.
    Finn teksten i Oria

2014

  • Bjørhusdal, E. (2014)
    Mellom nøytralitet og språksikring: Norsk offentleg språkpolitikk 1885–2005
    Doktoravhandling, Universitetet i Oslo
    Les samandrag fulltekst
  • Eiksund, H. (2014) 
    Eit fleirtalsspråk med mindretalsfordelar? : tospråkleg literacy på norsk.
    I: E. Brunstad, A.-K. H. Gujord og E. Bugge (Red.), Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald (s. 235-249).
    Oslo: Novus Forlag
    Finn teksten i Oria fulltekst
  • Eggum, S. T. (2014)
    Å vere eller å vera, det er spørsmålet : Om bruken av jamstilte former i nynorsknormalen
    Masteroppgåve, Universitetet i Bergen
    Les samandrag | fulltekst  
  • Fiskerstrand, P. (2014)
    Omsetjing og forståing : Når elevar med nynorsk som hovudmål skal skrive fagtekst i samfunnsfag
    I: E. Brunstad, A.-K. H. Gujord og E. Bugge (Red.), Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald (s. 251-266).
    Oslo: Novus Forlag
    Finn teksten i Oria  
  • Hovdhaugen, E., I. Seland, B. Lødding, T. S. Prøitz, og N. Vibe (2014)
    Karakterer i offentlige og private videregående skoler: En analyse av eksamens- og standpunktkarakter i norsk og matematikk og rutiner for standpunktvurdering i offentlige og private videregående skoler
    Rapport, NIFU
    Les samandrag fulltekst
  • Neteland, R. (2014)
    Å snakke bokmål og å snakke nynorsk
    I: E. Brunstad, A.-K. H. Gujord og E. Bugge (Red.), Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald (s. 267-298). 
    Oslo: Novus Forlag
    Finn teksten i Oria  
  • Ravnestad, E. S. M. (2014)
    Ideologi og språkpolitikk: Jamstillingsvedtaket i læreplanar for norskfaget
    Masteroppgåve, NTNU
    Les samandrag | fulltekst  
  • Vulchanova, M. D., T. A. Åfarli, V. Vulchanov og M. Asbjørnsen (2014)
    Flerspråklighet i Norge: en eksperimentell språkprosesseringsstudie.
    I: E. Brunstad, A.-K. H. Gujord og E. Bugge (Red.), Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald (s. 145-170). 
    Oslo: Novus Forlag
    Finn teksten i Oria

2013

  • Brekke, L. L. (2013)
    Nynorsk som hovedmål på en videregående skole : en studie av utdanningspolitiske normtekster og etablert praksis på en randsoneskole
    Masteroppgåve, Høgskolen i Vestfold
    Les teksten i fulltekst  
  • Dimmen, T., H. Eiksund, I. Slettevoll, M. Wadsten og L. K. Bjørlykke Øvereng (2013)
    Mange vegar til målet. Sluttrapport for Tiltaksplan 2009-2013
    Rapport, Nynorsksenteret
    Les samandrag | Del I og II | Del III
  • Tangen, M. (2013)
    Sidemålsgrammatikken. Et hjelpemiddel for skriftspråklig ferdighet og språkbevissthet?
    Bacheloroppgåve, Høgskolen i Hedmark
    Les samandrag | fulltekst
  • Tveit, I. E. (2013)
    Nynorsk - ei overflødig målform?
    Bacheloroppgåve, Høgskolen Stord/Haugesund
    Les samandrag fulltekst
  • Vulchanova M., M. F. Asbjørnsen, T. A. Åfarli, B. B. Riksem, J. Järvikivi, og V. Vulchanov (2013)
    Flerspråklighet i Norge
    Rapport, NTNU/Språkrådet 2013
    Les rapporten som PDF  
  • Øien, Ø. (2013)
    Ugraset i norskfaget – Ei undersøking av nynorsk som sidemål i utvalde læreverk for ungdomsskulen
    Masteroppgåve, Høgskolen i Vestfold
    Les samandrag | fulltekst


2012

  • Grepstad, Ottar
    «Den språklege lekkasjen»
    i Draumen om målet
    Det norske samlaget, Oslo 2012  
  • Grepstad, Ottar 
    «Gledene ved plikta»
    i Draumen om målet
    Det norske samlaget, Oslo 2012
  • Jansson, Benthe Kolberg
    «Tidlig start med skriving på begge målformer» 
    I Skriv! Les! 1 : Artikler fra den første nordiske konferansen om skriving, lesing og literacy, Synnøve Matre og Atle Skaftun (red.), ss. 101-124. 
    Trondheim: Akademia forlag, 2012.
    Les om boka hos forlaget

2011

  • Jansson, Benthe Kolberg og Synnøve Skjong (red.)
    Norsk = nynorsk og bokmål : ei grunnbok om nynorsk i skolen
    Det norske samlaget, Oslo 2011  
  • Jansson, Benthe Kolberg og Hilde Traavik
    "Tidleg start" med skriving og lesing på både nynorsk og bokmål - kvifor og korleis?
    Artikkel, Høgskolen i Østfold/Høgskolen i Bergen 2011
    Les artikkelen som PDF
  • Nyrnes, Hæge
    «Nynorsken er så nære, men samtidig så langt ifrå» Ein studie av rammevilkåra for lesing på nynorsk i ungdomsskulen i Bergen
    Masteroppgåve, Universitetet i Bergen 2011
    Les i fulltekst: UiB
  • Traavik, Hilde
    Då eg lerte å lese va det akurat som vera blei snud opp ned
    Fagartikkel, Høgskolen i Bergen, avdeling for lærarutdanning 2011
    Les artikkelen som PDF
  • Vederhus, Inger
    Mappevurdering - tilfeldig, tileigna eller tilpassa læring? Ein punktstudie
    Fagartikkel, Høgskolen i Oslo og Akershus, Fakultet for lærarutdanning 2011
    Les artikkelen som PDF

2010

  • Bergem, Randi og Finn Ove Båtevik
    Med nynorsk til betre skriving – med skriving til betre læring. Ei kartlegging ved Ulstein vidaregåande skule
    Rapport, Møreforsking 2010
    Les i fulltekst
  • Bergem, Randi og Finn Ove Båtevik 
    Sjølvsagt les og skriv vi nynorsk. Evaluering av eit prosjekt ved Volda ungdomsskule
    Rapport, Møreforsking 2010
    Les i fulltekst
  • Bjørlo, Berit W. og Reidunn Hernes
    Nynorsk i praksis – Lærarstudentar møter nynorskelevar: Fase II
    Rapport, Høgskolen i Bergen 2010
    Les rapporten som PDF
  • Eiksund, Hjalmar
    Den nynorske identiteten i lys av det generelle forholdet mellom språk og identitet
    Prøveførelesing, Ivar Aasen-instituttet 2010
    Les som PDF  
  • Eiksund, Hjalmar
    Med nynorsk på leselista : ein komparativ studie av lesevanar blant ungdommar på Sunnmøre og i Trøndelag
    Masteroppgåve, Høgskulen i Volda 2010 / Skrifter frå Ivar Aasen-instituttet Nr. 27 
    Finn teksten i Oria
  • Garthus, Karen Marie Kvåle, Jon Todal & Kamil Øzerk
    Rapport om språkskifte i Valdres og Sogn og Fjordane.
    Noregs Mållag 2010
    Les i fulltekst
  • Grepstad, Ottar
    Språkfakta 2010
    Ørsta: Nynorsk kultursentrum
    Les i fulltekst
  • Helset, Stig Jarle
    Om kunnskapsgrunnlaget for normeringa av det nynorske skriftspråket
    Artikkel, Høgskulen i Volda 2010
    Les artikkelen som PDF
  • Aanes, Anders
    Forvirring eller frigjering? : didaktikk og valfridom i nynorsk : ei gransking av kjennskap og haldningar til valfridom ved fire vidaregåande skular i Møre og Romsdal
    Masteroppgåve, Høgskulen i Volda 2010

2009

  • Bjørlo, Berit W. og Morten Rønning
    Nynorsk i praksis – Lærarstudentar møter nynorskelevar
    Rapport, Høgskolen i Bergen 2009
    Les rapporten som PDF
  • Eide, Ove
    «Nye kompetansemål og nye utfordringar i/for norskfaget»
    Nynorskkonferansen 2009
    Les artikkelen som PDF
  • Skjevrak, Marie
    «Eg skjønnar ikke. Kvorfor det?» – sjetteklassingar utforskar det nynorske språket
    Masteroppgåve, Høgskolen i Sør-Trøndelag 2009
  • Skjong, Synnøve
    «Vi får presisert kva som er galt, og finn lettare system i feila vi gjer» – Nynorsk(opp)læring og skrivemapper i lærarutdanninga
    Artikkel, Høgskolen i Oslo 2009
    Les i fulltekst
  • Sætre, Frode
    Yksnøya – liv og sjøliv
    Høgskulen i Volda og Nynorsksenteret, Volda 2009
    Les som PDF

2008

  • Fiskerstrand, Pernille
    Den internaliserte nynorsknormalen: om oppfatta nynorsk hos eit utval nynorskelevar
    Masteroppgåve, Universitetet i Agder 2008
    Les i fulltekst
  • Nordal, Anne Steinsvik
    Nynorsk som hovudmål – større norskkompetanse
    Arbeidsrapport, Høgskulen i Volda 2008
  • Skjong, Synnøve og Inger Vederhus
    «Gira på å skrive nynorsk i år – mappeskriving og nynorsklæring»
    Artikkel, Høgskolen i Oslo 2008
    Les i fulltekst  
  • Wadsten, Marit
    Nynorsk i bruk i utdanning og akademisk skriving – viljen til språk – vilje til forsking
    Masteroppgåve, Høgskulen i Volda 2008
    Les samandrag

2007

  • Rise, Sven-Erik
    Motivasjon for nynorsk – en studie av klasseromslederes, skolederes og elevers egen motivasjon for undervisning og læring i faget nynorsk.
    Masteroppgåve, Universitetet i Oslo 2007
    Les i fulltekst

2006

  • Juuhl, Gudrun Kløve
    Demokratisk prøverom – analyse av eit ordskifte for born og ungdom gjennom 30 år
    Masteroppgåve, Universitetet i Oslo 2006
    Les i fulltekst
  • Nordhagen, Johanne
    Nynorsk som sidemål i skolen – en undersøkelse av allmennlærerstudenters personlige og yrkesprofesjonelle holdninger
    Hovudoppgåve, Universitetet i Oslo 2006
    Les samandrag
  • Slettemark, Bjørn
    Nynorsk som sidemål: lærerholdninger og opplæringspraksis i grunnskolen i Oslo
    Masteroppgåve, Universitetet i Oslo 2006
    Oppgåva som PDF | Samandrag
  • TNS Gallup
    Kartlegging av sidemålsundervisningen på 10. trinn og VK1, allmennfaglig studieretning
    Utdanningsdirektoratet, Oslo 2006
    Les rapporten i fulltekst  
  • Ås, Ragnhild
    Den ufarlege lærebokteksten – Ein kritisk diskursanalyse av lærebokverket Bruer si framstilling av den norske språkstoda i samtida
    Hovudoppgåve, Universitetet i Oslo 2006
    Les samandrag

2005

  • Hellerud, Eli
    Nynorsk som sidemål i den videregående skole
    Hovudfagsavhandling i nordisk, Universitetet i Tromsø 2005

2004

  • Jansson, Benthe Kolberg
    Kva slags sidemålsopplæring legg lærebøkene opp til når nynorsk er sidemålet? Ein analyse av lærebøker i norsk for ungdomstrinnet etter Reform 97 
    Arbeidsrapport, Høgskolen i Østfold 2004
    Finn rapporten i Oria
  • Jansson, Benthe Kolberg
    Nynorskopplæring og didaktisk tilnærming til nynorsk som sidemål : rapport frå ei undersøking i allmennlærarutdanninga
    Arbeidsrapport, Høgskolen i Østfold 2004
    Les rapporten i Oria
  • Nordal, Anne Steinsvik
    Nynorsk i bokmålsland: ei gransking av undervisningspraksis og haldningar til nynorsk som sidemål i ungdomsskulen i Bærum
    Arbeidsrapport, Høgskulen i Volda 2004

2003

2002

  • Akselberg, Gunnstein
    «Open eller trong nynorsknorm i den vidaregåande skulen? Praksis og haldning til valfridomen i den nynorske skriftnorma hjå elevar som har nynorsk som hovudmål - jamført med elevar som har nynorsk som sidemål»
    i Eivind Tjønneland (red.): Varia, Bergen 2002
  • Grepstad, Ottar
    «Sidemålsstilens historie og kulturelle rolle»
    i Det nynorske blikket, Oslo 2002
  • Lynghammar, Vidar
    Nynorsk sakprosa 1900–1999: nynorsk skriftkultur sett gjennom den nynorske sakprosaen
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Oslo 2002 
    Les samandrag

1999

  • Holm, Anne Britt
    Stebarnet nynorsk: om holdninger til nynorsk i Larviksskolen
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Oslo 1999

1997

  • Nordal, Anne Steinsvik
    Frå eg til jeg?: språkhaldningsundersøking – om bakgrunn for skifte av skriftspråk – frå nynorsk til bokmål 
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Oslo 1997  
  • Råbu, Anne-Berith
    To ulike norskfag? En undersøkele av holdningene til nynorsk som sidemål blant elever i ungdomsskolen og den videregående skolen
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Oslo 1997

1996

  • Solem, Rune
    ALEKS: alternativ eksamensavvikling i sidemål: en evaluering av forsøk med framskutt eksamen i norsk sidemål ved Fagerborg vidergående skole og Laksevåg gymnas
    Trondheim 1996

1995

  • Torvatn, Anne Charlotte
    Jeg har ikke problemer med nynorsken, men jeg vil helst slippe: om en skoleklasses oppfattelse av innholdet i en fellesspråklig lærebok
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Trondheim 1995

1993

  • Evensen, Gunn
    Skolemålet i Lenvik 1930–1964: framgang og tilbakegang for nynorsk skolemål
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Tromsø 1993
  • Verlo, Jorunn Kittang
    Holdningar til nynorsk og bokmål som skulemål i Måløy og Høyanger: ei språkhistorisk og språksosiologisk gransking
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Bergen 1993

1983

  • Djupedokken, Svein Erik
    Nynorsk som sidemål: stilretting og lærarholdningar ved to vidaregåande skular i Oslo
    Hovudfagsavhandling, Universitetet i Oslo 1983
  • Mørk, V. (1983)
    Hjartespråk og skriftmål : kvantifisering av talemålsgrunnlaget for verb- og substantiv-endingane i bokmål og nynorsk pr. 1975

    Oslo: Det Norske Samlaget.