Masteroppgåver
-
Språkpolitikk i opplæringslova (masteroppgåve, 2024)Synnøve Marie SætreEmne: språkpolitikk, opplæringslova, språkideologiarHøgskulen på Vestlandet
-
Nok tilfang med tekstar på nynorsk for nynorskelevane? (masteroppgåve, 2024)Anneke JohansenEmne: nynorsk, nynorsktekstar, ungdomsskule, læremiddelUniversitetet i Sørøst-Norge
-
Cicelie Vågsnes BunesEmne: sidemålsopplæring, ungdomsskule, språkhaldningarNTNU
-
Ei undersøking av normkompetansen til ungdomsskuleelevar med nynorsk som hovudmål - Ein studie av normavvik blant elevar med nynorsk som hovudmål i det nynorske kjerneområdet og randsona (masteroppgåve, 2024)Åsmund Flatnes SkarvelandEmne: normkompetanse, nynorskkompetanse, ungdomsskulen, nynorsk kjerneområde, randsone, normavvikUniversitetet i Agder
-
"De blander veldig mellom nynorsk og bokmål. Så det blir nesten 50/50, i tekstene deres" En kvalitativ studie av et utvalg lærere sine erfaringer med sidemålsundervisning, når sidemålet er bokmål (masteroppgåve, 2024)Sara Øveraas KarlstrømEmne: sidemålsopplæring, undervisningspraksis, bokmål som sidemålNTNU
-
En rettskrivingsstudie av et utvalg elever på 7. trinn i nynorsk randsone, med sammenligning av skriveverktøy (masteroppgåve, 2024)Liv Helen HageEmne: nynorsk rettskriving, randsone, skrivekompetanse, bokmålspåverknadHøgskolen i Innlandet
-
Omtrent rett nynorsk: Ei undersøking av lektorstudentar sin kjennskap til nynorsk rettskriving (masteroppgåve, 2024)Liv Marta Gonzalez MikkelsenEmne: språkkompetanse, nynorskkompetanse, nynorsk rettskrivingUniversitetet i Bergen
-
Normkompetanse hjå nynorsk- og bokmålselevar. Ein rettskrivingsstudie av to 9.-klasser med ulike hovudmål (masteroppgåve, 2024)Birte LindblomEmne: normkompetanse, rettskriving, nynorsk, bokmål, normavvikHøgskulen i Volda
-
"Vi blandar jo nynorsk og bokmål, vi." "Det har eg faktisk aldri tenkt på!". Ein pedagogisk designstudie av utforskande språkopplæring i ei 6. klasse med nynorsk som hovudmål (masteroppgåve, 2024)Bente Nordbøe ÅrøenEmne: kontrastiv språkopplæring, nynorsk som hovudmål, språkdidaktikk, utforskande språkopplæringHøgskulen i Volda
-
Å skrive nynorsk når norsk er andrespråket. Ein studie av andrespråksskriving på nynorsk hjå vaksne innlærarar (masteroppgåve, 2023)Anna Garnes SæterEmne: andrespråk, norskprøvaHøgskulen i Volda
-
Forståingar av nynorsk i lærebøker i norsk for vg2 (masteroppgåve, 2023)Silje Johanne Brauti AaseEmne: lærebokanalyse, minoriserte språk, diskursanalyse, vidaregåandeUniversitetet i Søraust-Noreg
-
Nynorsk er jo en del av vår språkhistorie og kulturarv (masteroppgåve, 2023)Anna Kråbøl HagesveenEmne: sidemålsopplæring, ungdomsskule, haldningar til nynorskHøgskolen i Innlandet
-
Ei undersøking av tilgangen på læringsressursar på nynorsk frå fire marknadsleiande forlag av læringsressursar, mot tilgangen på bokmål (masteroppgåve, 2023)Anita RustadEmne: læringsressursar, læremiddel, digitale ressursar, nynorsknorma, språkleg kvalitet, barneskuleHøgskolen i Søraust-Noreg
-
Kanutte Erstad SørgårdEmne: lesing, lesemotivasjon, sidemål, barneskule, Tid for ti, tidleg start, motivasjonHøgskulen i Volda
-
Nynorskrettskriving. Bokmål- og talemålspåverknad i eit utval ungdomsskuleelevar si formelle skriving (masteroppgåve, 2023)Drude Elise Nordang BaleEmne: rettskriving, bokmålspåverknad, ungdomsskule, normavvik, formell skriving, tekstanalyse, tekstar på nynorsk, talemålspåverknadHøgskulen i Volda
-
Å gå på jakt i nynorsken - Ein kvalitativ studie kring danningspotensialet i nynorskopplæringa (masteroppgåve, 2023)Anna Skjelde BrunborgEmne: danning, språkdiaktikk, nynorskdidaktikk, nynorskopplæring, ungdomsskuleUniversitetet i Stavanger
-
Normmangfold på sosiale medier - en studie av digital sosial skriving blant ungdomsskoleelever i en kommune på Vestlandet (masteroppgåve, 2023)Amalie MølstadEmne: skriving, sosiale medium, ungdomsskule, nynorsk hovudmål, bokmålspåverknad, talemålsformerHøgskulen på Vestlandet
-
"Visste du at hjertet ikke slår evig?" En undersøkelse av et litteraturprosjekt med Anna Fiske sine bøker i en tredjeklasse. (masteroppgåve, 2023)Trine LovenEmne: lesing, sidemål, barneskule, sakprosa, nynorske omgrep, litteraturformidlingUniversitetet i Agder
-
Norsklæreres perspektiver på nynorsk som sidemål (masteroppgåve, 2023)Sigrun Eriksdotter VasbyEmne: vidaregåande, sidemål, haldning til nynorsk, nynorskdidaktikkUniversitetet i Oslo, Det utdanningsvitskaplege fakultet
-
"Etter at jeg fant ut at nynorsk var for bondelandet, ble jeg litt mer motivert": En kvalitativ studie av elevers refleksjoner etter et undervisningsopplegg om hvorfor vi lærer nynorsk (masteroppgåve, 2023)Trude Margrete JensenEmne: sidemål, ungdomsskule, haldningar til nynorskUniversitetet i Tromsø
-
"Så det ville jo ikkje ha skada bokmålet om ein hadde meir nynorsk" - ein kvalitativ studie kring nynorsk i lærarutdanningane for studentar med norsk i fagkrinsen (masteroppgåve, 2023)Miriam HagaEmne: lærarutdanning, nynorskkompetanse, vurderingsordningar, emneplananalyseUniversitetet i Stavanger
-
Nynorsk er jo en del av vår språkhistorie og kulturarv (masteroppgåve, 2023)Anna Kråbøl HagesveenEmne: ungdomsskule, sidemål, lærarhaldningar, læreplanHøgskolen i Innlandet
-
Norsklærarar som normaktørar. Ei undersøking av korleis norsklærarar vurderer kva som er rett og god nynorsk (masteroppgåve, 2023)Ingvild ReedEmne: vidaregåande, normavvik, vurdering av språk, rettskrivingsnormNTNU
-
To sider av samme sak - studie av kva som er likt og kva som er ulikt innan sidemålsundervisning i to språkområde (masteroppgåve, 2023)Eva TorgersenEmne: sidemålsopplæring, ungdomsskule, haldning til nynorsk, praksis, læreplanUniversitetet i Stavanger
-
"Det er verbet som bestemmer, er det ikke?": Ein kvalitativ analyse av tre utforskande samtalar om valens mellom elevar på 10. trinn (masteroppgåve, 2023)Jakob MisjeEmne: ungdomsskule, grammatikk, utforskande samtale, setningar, fagspråkNTNU
-
Bokmålssamanfall i nynorsk elevtekstar: ein komparativ studie (masteroppgåve, 2023)Caroline FagerheimEmne: bokmålssamanfall, normavvik, nynorsknormaHøgskulen på Vestlandet
-
Multilektal skriving hos ungdommar på Vestlandet. Ein studie av dialektbruk på digitale, sosiale medium hos to grupper ungdommar på Vestlandet (masteroppgåve, 2023)Maria Kristin GaratunEmne: dialektbruk, sosiale medium, dialektskriving, språkblandingUIT - Noregs arktiske universitet
-
Da e kjedeleg... Alt e jo på bokmål! (masteroppgåve, 2023)Tina Skagen SamnøyEmne: nynorskdidaktikk, lærebokanalyse, barneskole 6. - 7.Universitetet i Søraust-Noreg
-
Ein språkstudie blant studentar frå Sogn og Fjordane som bur i ein storby (masteroppgåve, 2023)Andrea Flatjord GjelsvikEmne: språkbyte, studentar, språkvalHøgskulen på Vestlandet
-
Nynorsktekster i lærebøkers tekstsamlinger (masteroppgåve, 2023)Helene Rask NilsenEmne: lærebøker, litteratur, vidaregåande skuleUniversitetet i Oslo
-
Nynorsk som mediespråk (masteroppgåve, 2022)Sofie Flølo DyrstadEmne: språkhaldningar, formidlingsspråk, nettaviser, klikkmålingNTNU
-
Holdninger til nynorsk som sidemål (masteroppgåve, 2022)Ina Elisabeth Berg NilsenEmne: språkhaldningar, sidemål, sidemålsopplæring, ungdomsskuleUiT Norges arktiske universitet
-
Dei norske folkebiblioteka – språkpolitiske aktørar? Ei gransking av språkpolitisk praksis i folkebiblioteka, med vekt på nynorsk (masteroppgåve, 2022)Fredrik HopeEmne: bibliotek, språkpolitikkHøgskulen i Volda
-
Bokmål som sidemål – ei kvalitativ undersøking av korleis lærarar reflekterer om og forheld seg til sidemålundervisninga i det nynorske kjerneområdet (masteroppgåve, 2022)Rakel Humlebrekke NebbEmne: sidemålsopplæring, nynorsk hovudmål, språkhaldningar, majoritetsspråk, grammatikkundervisning, språkmedvitNTNU
-
Hva har skjedd med nynorsken i lærebøkene? En lærebokanalyse over utviklingen av nynorsk som sidemål i Kontekst 8-10 fra 2006 til 2020 (masteroppgåve, 2022)Susanne Elise Arnø EriksenEmne: sidemål, lærebøker, lærebokanalyse, kompetansemålHøgskolen i Østfold
-
Eksplisitt grammatikkundervisning i skulen (masteroppgåve, 2022)Tonje LindåsEmne: vidaregåande skule, didaktikk, grammatikkundervisning, aksjonsforsking, intervensjonsstudie, syntaksNTNU
-
Hovudmålsbyte blant lærarstudentar ved HVL (masteroppgåve, 2022)Vårin EkelandEmne: hovudmålsbyte, lærarutdanning, språkskifte, majoritetsspråk, bokmålseksponeringHøgskulen på Vestlandet
-
Ja, eg trur nok foreldra er krumtappen (masteroppgåve, 2022)Knut Olav SommernesEmne: Sommarles, lesing, lesemotivasjon, lesutvikling, frivillig lesing, barneskuleUiT – Noregs arktiske universitet
-
Vg3-elevar sine haldningar til rettskriving i skulen (masteroppgåve, 2022)Cathrine Sofie Sønstabø VikshålandEmne: språkhaldningar, sosiolingvistikk, rettskrivingUniversitetet i Stavanger
-
"Jeg tror nok det kommer til å dø ut men vi trenger liksom ikke å utryddet det". Ein studie av korleis auka nynorskeksponering kan verke inn på haldningar hos elevar med nynorsk som sidemål (masteroppgåve, 2022)Maria Iselin FenesEmne: nynorskeksponering, haldningar til nynorsk, språkdusj, sidemål, ungdomsskuleUniversitetet i Tromsø - Noregs arktiske universitet
-
Korfor ikkje nynorsk? Om overgangar frå nynorsk til bokmål i Hallingdal (masteroppgåve, 2022)Linn Therese Thorsby BreieEmne: målbyte, språkbyte, vidaregåande skuleUniversitetet i Agder
-
Ein kritisk diskursanalyse av korleis jamstillinga mellom dei to norske skriftspråka er framstilt i LK20 - læreplan i norsk (masteroppgåve, 2022)Gunn Marie LarsenEmne: jamstilling, språkpolitikk, diskursanalyse, læreplan, språkrettarHøgskulen på Vestlandet
-
Von om betre tider? Ei gransking av grunnskulelærarutdanningane si sikring av nynorskkompetansen til studentane på retninga 5–10 utan norsk i fagkrinsen (masteroppgåve, 2021)Ida Marie JegtebergEmne: lærarutdanning, nynorskkompetanseHøgskulen på Vestlandet
-
Nynorsk som bruksspråk? (masteroppgåve, 2021)Trude Mariell MelåsEmne: lærebokanalyse, ungdomsskule, læreplanNTNU
-
Nynorsk som sidemål på barnetrinnet – En kritisk diskursanalyse av nynorsk som sidemål i tre læreplaner i norsk (masteroppgåve, 2021)Ida Marie Wold ØvergaardEmne: læreplan, sidemål, barneskuleOslo Met
-
Nynorsk i lærebøker før og nå. En kvalitativ innholdsanalyse av nynorsk som sidemål i to lærebøker for ungdomstrinnet skrevet for L97 og LK20 (masteroppgåve, 2021)Alexander LøkkenEmne: sidemål, lærebokanalyse, læreplan, ungdomsskuleUniversitetet i Oslo
-
Nynorsk som sidemål i eit andrespråksperspektiv: Ei undersøking av elevar i 10. klasse si meistring av nynorsk formverk og rettskriving i sidemålstekstar (masteroppgåve, 2021)Oda Steindal RomarheimEmne: sidemål, rettskriving, nynorsknorma, ungdomsskule, grammatikkHøgskulen på Vestlandet
-
"Når du skal skrive nynorsk, så blandar det seg litt" - Ein studie av normavvik i nynorske elevtekstar (masteroppgåve, 2021)Birgitte Sæter HånesEmne: nynorsknorma, hovudmål, vidaregåande skuleNTNU
-
Et øyeblikksbilde av en vurderingspraksis (masteroppgåve, 2021)Håkon Fagersand KulsengEmne: sidemål, vurdering, didaktikk, ungdomsskuleUniversitetet i Tromsø - Noregs arktiske universitet
-
Sidemålsundervisning = norskundervisning (masteroppgåve, 2021)Stian Aakre LangvatnEmne: sidemål, grammatikk, språkhaldningar, ungdomsskuleNTNU
-
Grammatikk i fagfornyinga: formidling av kjerneelementet språk som system og moglegheit i tre lærebøker (masteroppgåve, 2021)Therese VikørenEmne: grammatikk, lærebokanalyse, kjerneelement, vidaregåande skuleNTNU
-
"Eg gledar meg sånn til denne dagen" – Ein kvalitativ studie om korleis leik kan engasjera elevane i 1. klasse til skriving (masteroppgåve, 2021)Lillian Sortland KallevågEmne: skriving, leikande læring, barneskule, skriveopplæringUniversitetet i Stavanger
-
Normkompetanse hos vg3-elevar med nynorsk som hovudmål (masteroppgåve, 2020)Anna Kirsten HellevangEmne: nynorsknorma, vidaregåande skule, hovudmålHøgskulen i Volda
-
Bokmåls- og talemålsavvik i nynorske elevtekstar skrivne av elevar med nynorsk som hovudmål (masteroppgåve, 2020)Thea Øvregard RøhmeEmne: skriving, hovudmål, rettskriving, barneskuleUniversitetet i Tromsø Noregs arktiske universitet
-
Sidemålskarakteren din avhenger av om du kan din Gunnlaug Ormstunge. Læreres holdninger til, og undervisningspraksis i, nynorsk som sidemål på vgs. i Oslo. (masteroppgåve, 2020)Øystein Ørbek EideEmne: sidemål, språkhaldningar, vidaregåande skuleUniversitetet i Oslo
-
Rettskriving i nynorsk og bokmål: Ein studie av substantiv og verb i tekstar skrivne av elevar på 7. trinn. (masteroppgåve, 2019)Anita Steinsbø StøfringEmne: rettskriving, skriving, grammatikkHøgskulen på Vestlandet
-
Nynorsk som sidemål i eit lærarperspektiv - ein kvalitativ studie av korleis tre norsklærarar oppfattar og arbeider med nynorsk som sidemål. (masteroppgåve, 2019)Elise TørringEmne: sidemål, ungdomsskuleOslo Met
-
Korleis besvarar ungdommar eksamen i nynorsk, og kvifor? (masteroppgåve, 2018)Marianne RosenvoldEmne: skriving, vurderingUniversitetet i Bergen
-
Kven er eigentleg Smørbukk? Ein fortolkande analyse av teikneserien Smørbukk som mulitmodalt uttrykk for nynorsk skriftkultur. (masteroppgåve, 2018)Ellen Kristin Karlsen DahlEmne: teikneserie, multimodalitet, litteratur, skriftkulturHøgskulen i Volda
-
Skriftkultur i barnehøgd. Den vaksne som tilrettelegggar for nynorsk språkstimulering i barnehagen. (masteroppgåve, 2018)Anne Marta Vinsrygg VadsteinEmne: barnehage, skriftkultur, språkstimuleringHøgskulen i Volda
-
Litt vanskeleg og litt keisamt, eigentleg. (masteroppgåve, 2018)Helga Ramstad VatsaasEmne: nynorsknorma, barneskuleUniversitetet i Bergen
-
Nynorsk og lærerutdanning: en undersøkelse av hvordan nynorsk blir behandlet som ferdighetsområde i norsklærerutdanningene ved NTNU (masteroppgåve, 2017)Gjertrud FlasnesEmne: lærarutdanningNTNU
-
Normer og former i statsforvaltninga: Om valet av tradisjonelle og nyare nynorskformer i departementa på 2000-talet (masteroppgåve, 2017)Oda Amanda MalminEmne: nynorsknormaUniversitetet i Oslo
-
«Det ble litt som en bok, du har lyst til å komme videre for å se hvor det ender.» - En studie av spillbasert undervisning i nynorsk som sidemål (masteroppgåve, 2016)Carl Martin BraarudEmne: sidemål, didaktikkUniversitetet i Oslo
-
Rammene for opplæring i nynorsk som sidemål : En kvalitativ studie av læreres oppfatning av rammenes innvirkning på sidemålsundervisning (masteroppgåve, 2016)Kathrine PedersenEmne: sidemål, didaktikkUiT Norges arktiske universitet
-
«Tydelig, enkel og stram» – en kvalitativ undersøkelse av en gruppe elevers holdinger til og erfaringer med 2012-rettskrivinga (masteroppgåve, 2016)Silje Husmo UndrumEmne: nynorsknorma, rettskriving, vidaregåande skule, språkhaldningarUniversitetet i Stavanger
-
Nynorsk som sidemål: En holdningsstudie blant elever og norsklærere på ungdomstrinnet (masteroppgåve, 2015)Ann Kristin KarstadEmne: språkhaldningar, sidemål, lærarutdanning, ungdomsskule, dialektUiT Norges arktiske universitet
-
Nynorsk som sidemål: rammer, innhold og læringsarbeid i undervisningen på ungdomstrinnet (masteroppgåve, 2015)Hanne KittelstadEmne: sidemål, didaktikk, ungdomsskule, språkhistorie, grammatikkUniversitetet i Stavanger
-
Skriftmangfald på norsk: språkforvaltning, normbrot og språkhaldningar (masteroppgåve, 2015)Jorunn Simonsen ThingnesEmne: språkhaldningar, nynorsknorma, språkpolitikk, språkhistorie, grammatikk, lærarutdanningUniversitetet i Oslo