Kurs for barnehagen

«Alle barn skal få god språkstimulering gjennom barnehagekvardagen, og få delta i aktivitetar som fremjar kommunikasjon og ei heilskapleg språkutvikling» (R17, s. 23)

Kvart av kursa under er på to timar, men kan setjast saman til halvdags- eller dagskurs. Ta kontakt for pristilbod. Nynorsksenteret kan skreddarsy ein kurspakke som passar dykk.

Kontaktpersonar

​Levande språkmiljø i barnehagen

Tradisjonelt har det vore hovudvekt på munnleg språkstimulering i barnehagen, men i rammeplanen frå 2017 er også skriftspråkstimulering løfta fram. Personalet i barnehagen skal mellom anna «støtte barna i leiken med og utforskinga av skriftspråket» (R17, s. 48). Dette kurset inneheld fagstoff om skriftspråkstimulering i barnehagen, og viser ulike metodar for korleis ein kan gjennomføre det i barnehagekvardagen. Kurset handlar mellom anna om å leike seg med bokstavar, bøker og songar, og korleis den vaksne kan leggje til rette for skriftspråkutforsking.

Nynorsksenteret kan skreddarsy kurset etter ønske frå dykk. Moglege emne er:

  • Språkstimulering i barnehagen
  • Utforske skriftspråket på barnehagen sine premissar
  • Leikemiljø
  • Boksamlinga til barnehagen
  • Språk i bruk, den vaksne som modell
  • Presentasjon av nynorsk barnelitteratur

Les for meg!

Bøker kan gje inspirasjon til leik og samtale og er ei oppleving i seg sjølv. Personalet i barnehagen skal leggje til rette for at borna «opplever spenning og glede ved høgtlesing, forteljing, song og samtale», «bruke varierte formidlingsformer og tilby eit mangfald av bøker, songar, bilete og uttrykksformer» (R17, s. 48). Dette kurset gjev ei innføring i nyare litteratur og songar, og inspirasjon til å lese på nye stader og på nye måtar.

Nynorsksenteret kan skreddarsy kurset etter ønske frå dykk. Moglege emne er:

  • Lyttelyst
  • Bok i bruk – nye måtar å bruke boka på
  • Ulike tekstmøte – rim, regler, songar
  • Bok og leik
  • Forteljing
  • Høgtlesing
  • Presentasjon av nynorsk barnelitteratur

Biletboka som estetisk oppleving

Biletboka inviterer til å arbeide med fagområda kunst, kultur og kreativitet og språk, tekst og kommunikasjon. Mellom anna skal borna få «estetiske erfaringar med kunst og kultur», og personalet skal «stimulere nysgjerrigheit, utvide forståinga deira og bidra til undring» (R17, s. 50). Dette kurset tek føre seg nynorske biletbøker og korleis ein kan snakke saman om bilete og innhald i teksten, samt bruke boka som utgangspunkt for eiga skapande verksemd.

Nynorsksenteret kan skreddarsy kurset etter ønske frå dykk. Moglege emne er:

  • Å sanse ei bok
  • Samansette tekstar er språkstimulerande
  • Boka som utgangspunkt for eiga skapande verksemd
  • Presentasjon av nynorske biletbøker

APPsolutt nynorsk

Dette kurset tek utgangspunkt i nynorske appar og nettsider som enten kan brukast av born, eller som er ressursar for personalet i barnehagen. «Bruk av digitale verktøy i det pedagogiske arbeidet skal støtte opp om barna sine læreprosessar og bidra til å oppfylle rammeplanen sine føringar for eit rikt og allsidig læringsmiljø for alle barn» (R17, s. 44). Vi ønskjer å vise korleis ein kan jobbe med digitale verktøy i barnehagen, og vil løfte fram det som finst av nynorske digitale ressursar.

Nynorsksenteret kan skreddarsy kurset etter ønske frå dykk. Moglege emne er:

  • Digitale ressursar på nynorsk – for dei vaksne og for born
  • Digital kompetanse i barnehagen

Bestevenn med biblioteket

Ei variert boksamling er viktig i barnehagen, og ved å bruke biblioteket aktivt kan ein utvide boksamlinga nesten uendeleg, og få tilskot av nye bøker heilt gratis. Å bli kjent med biblioteket allereie i barnehagen legg grunnlaget for at borna også brukar biblioteket seinare i livet. Gjennom prosjektet Nynorske lesefrø har Nynorsksenteret samla nokre erfaringar om korleis ein kan starte samarbeid mellom biblioteket og barnehagen. I dette kurset deler vi av desse erfaringane, og viser også til fagstoff om høgtlesing, lesemiljø og miniutlån i barnehagen.

Nynorsksenteret kan skreddarsy kurset etter ønske frå dykk. Moglege emne er:

  • Samarbeid med biblioteket
  • Miniutlån i barnehagen
  • Erfaringar frå Nynorske lesefrø-prosjekta