Korleis kan elevar med bokmål som hovudmål få eit godt møte med nynorsk? Kompetansehevingspakken Sidemål på mellomsteget. God start med nynorsk er no pussa opp og justert til den nye læreplanen.
No nærmar det seg FN-dagen, og denne dagen vert markert rundt omkring i skular over heile landet. I samband med det har vi samla nokre aktuelle nynorske ressursar og boktips som kan passe til denne markeringa.
Læreplanane for norskfaget slår fast at elevane skal ha kunnskapar om grammatikk og kunne bruke desse kunnskapane i arbeid med tekst. Dei skal også kunne samanlikne norsk, både bokmål og nynorsk, med andre språk. Særleg er dansk, svensk og norrønt nemnt, men dei kan sjølvsagt også samanlikne med talemål, engelsk eller andre språk som kan vere aktuelle. Kva må ein ha av kunnskapar og ferdigheiter for å kunne få dette til?
Torsdag 23. september arrangerte Nynorsksenteret eit digitalt seminar. Seminaret handla om korleis ein kan gje elevar med bokmål som hovudmål ein god start med nynorsk på 5.–7. trinn.
«Anbeheitelse»-orda har skapt mykje hovudbry for både elevar og lærarar. I dag er me ikkje lenger så redde for å bruka desse orda. Derimot har me andre importord som i større grad truar norsk språk.
Elevar ved Ski ungdomsskole har laga rapp på nynorsk om heimstaden. Lærar Line Akselsen fortel om korleis dei gjennomførte prosjektet. Her får du også lese intervju med elevane som skreiv vinnarlåta.
- Vi har fått fleire kjekke tilbakemeldingar frå lærarar på tekstskapingsprosjektet, og har mottatt mange flotte elevbidrag, seier Jorid Saure ved Nynorsksenteret. Framover blir eit utval av dei digitale forteljingane publiserte på Instagram-kontoen nynorsksenteret_tekstskriving.
– Om NDLA vert avvikla, forsvinn eit viktig nynorsktilbod for både elevar og lærarar, og det vil oppstå eit hòl som ikkje forlaga greier å fylle med dagens praksis. Difor meiner eg det er viktig å lyfte dei språkpolitiske konsekvensane i denne debatten, seier lærar Synnøve Marie Sætre som er nestleiar i Noregs Mållag.