Sonja Jordanger Loen er rektor ved Gloppen opplæringssenter. – Det er viktig å ha gode læreverk på nynorsk som dekkjer alle språknivå i vaksenopplæringa, seier ho.
Hildegunn Hovde ved Høgskulen i Volda har forska på korleis barn i alderen 1–3 år møter og deltek i song i barnehagen. Her får du fem konkrete tips til korleis du kan inkludere alle barna i songsamlinga.
Treng du idear og tips til korleis du kan bruke skriverammer som inngangsport til den første skrivinga? Denne ressursen tek utgangspunkt i tekstar som elevane skriv i samband med uteskule.
Anne Marta Vinsrygg Vadstein ved Nynorsksenteret har publisert ein artikkel i tidsskriftet Nordisk barnehageforsking: Mellom skrifta og barnet – tre barnehagelærarar sine strategiar i høgtlesing av bildebøker med få ord og bildebøker med fleire ord.
I dette undervisningsopplegget skal elevane arbeide med ungdomsromanen Eit anna blikk (2021) av Erlend Skjetne. Det er utvikla av lærar Daniel Løberg-Klausen
I samband med den samiske nasjonaldagen 6. februar er det mange barnehagar og skular som arrangerer samisk veke. Vi har samla tips til aktivitetar og aktuelle saker.
Korleis kan ein inspirere gutar til å lese meir? Barnebøker om ein av dei beste norske fotballspelarane gjennom tidene er ein god start. Ørjan Zazzera Johansen har skrive to.
I denne oppgåva skal elevane samanlikne songtekstane Samisk nasjonalsong (nynorsk omsetjing av «Sámi soga lávlla») og Nordmannen. Dei skal finne likskapar og skilnader i tekstane som skildrar natur, vêr, årstider og folk. Opplegget kan gjennomførast med elevar frå 5. trinn til og med vidaregåande.
Elevane mine har lese i 10 minutt, då den eine guten på bakarste rad bryt ut: «Wollah, gled deg til side 35!». Eg må smile for meg sjølv, for det er ikkje ofte eg opplever spontan entusiasme for ei bok i klasserommet.