«Anbeheitelse»-orda har skapt mykje hovudbry for både elevar og lærarar. I dag er me ikkje lenger så redde for å bruka desse orda. Derimot har me andre importord som i større grad truar norsk språk.
Elevar ved Ski ungdomsskole har laga rapp på nynorsk om heimstaden. Lærar Line Akselsen fortel om korleis dei gjennomførte prosjektet. Her får du også lese intervju med elevane som skreiv vinnarlåta.
- Vi har fått fleire kjekke tilbakemeldingar frå lærarar på tekstskapingsprosjektet, og har mottatt mange flotte elevbidrag, seier Jorid Saure ved Nynorsksenteret. Framover blir eit utval av dei digitale forteljingane publiserte på Instagram-kontoen nynorsksenteret_tekstskriving.
– Om NDLA vert avvikla, forsvinn eit viktig nynorsktilbod for både elevar og lærarar, og det vil oppstå eit hòl som ikkje forlaga greier å fylle med dagens praksis. Difor meiner eg det er viktig å lyfte dei språkpolitiske konsekvensane i denne debatten, seier lærar Synnøve Marie Sætre som er nestleiar i Noregs Mållag.
Elevar i ungdomsskulealder som les bøker på fritida, presterer betre i skulen enn dei som ikkje gjer det. Det kan sjå ut som om elevane som les på fritida, kjem inn i ein positiv spiral som er viktig for akademisk suksess, der dei til dømes utviklar både ordforrådet og leseforståinga.
Korleis kan ein utrydde fattigdom, oppnå likestilling mellom kjønna og ha berekraftige byar og lokalsamfunn? Løysinga er kanskje ikkje enkel, men spørsmåla høyrer heime under tre av FNs 17 berekraftsmål. Berekraftsmåla er ein felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, kjempe mot ulikheit og stoppe klimaendringane innan 2030, og Noreg har forplikta seg til å delta.