Frasar til bruk i resonnerande/drøftande fagtekstar

Det er naudsynt å kunna meir enn berre grammatikk når du skal læra å skriva eit språk. Ved å ta utgangspunkt i ferdige frasar kan du få ei kjensle av ordleggingstradisjonane i språket. Her har me samla ein del nynorske frasar til bruk i resonnerande/drøftande fagtekstar.

Arild Torvund Olsen

Last ned som PDF til utskrift

Mg 0645

1. Innleiing/opning

Introduksjon av problemstillinga/temaet:

  • Det har lenge vore slik at ...
  • I boka/teksten/artikkelen K hevdar X at ...
  • I boka/teksten/artikkelen K dreg X fram korleis ...
  • I det siste har me sett at ...
  • A er eit perspektiv/ein synsmåte som har vore ganske fråverande i den matematiske/samfunnsvitskaplege/humanistiske/europeiske/nyare litteraturen/forskinga.
  • Det finst mange døme på A, til dømes (i) K...

Kva du skal gjera:

  • I denne teksten ... ; Ved å samanlikna tekstane/framstillingane/synsmåtane/synsstadane til X og Y ... ; Med utgangspunkt i teksten til Y ... ; Ved å sjå K i samanheng med det rådande synet på B ...  
  • ... vil eg drøfta om det verkeleg er slik at ... ; ... vil eg sjå på ... ; ... ynskjer eg å peika på korleis synet på B har endra seg ; ... vil eg visa at synet på B er tufta på ... ; ... vil eg syna at B heng saman med  ... ; ... vil eg få fram at ... ; ... er det eit mål å ... ; ... vil eg prova at ... ; ... rettar eg søkjeljoset mot ...
  • Eg meiner at synet i K framleis held mål, og det skal eg no freista prova.
  • Framstillinga i K held diverre ikkje mål, og nokre av grunnane til det skal eg syna i denne gjennomgangen.

Kva rekkjefølgd du skal gjera det i:

  • Fyrst vil eg ta føre meg ... ; I byrjinga av teksten vil eg sjå på ... ; Eg vil innleia/opna med å ...
  • Deretter vil eg ... ; Dinest/dernest kjem eg til å ... ; Så skal eg ...
  • Som ei avslutning vil eg ... ; Til sist skal eg ... ; Mot slutten vil eg ...

2. Hovuddel

Samanbindingsfrasar:

  • Jamvel om ... / Endå (om) ... / Trass i at ...
  • Jamvel ... / Til og med ...
  • I hovudsak har ...
  • I alle fall/iallfall ser me at ...
  • Med andre ord: ...
  • På eit vis er det ...
  • Likevel ... / Like fullt ... / Kor som er ...
  • Samstundes er ...
  • På det viset er ...
  • I og med at ... / På grunn av at ...

Presentera synet ditt:

  • Slik eg ser det, så ...
  • Eg vil hevda at ...
  • Eg meiner/tykkjer at ...
  • Til liks med X meiner eg at ...
  • I motsetnad til X meiner eg at ...

Underbyggja argumenta du nyttar:

  • Slik kan me sjå at ...
  • Her ser me korleis ...
  • Eg vil prova dette ved å sitera X, som i K skriv at ...
  • Som me såg i K, så er det slik at ...
  • Eit prov for B finn me i K, der X syner at ...
  • Etter det X skriv, så ...
  • Med grunnlag i det Y skriv, kan me slå fast at ...
  • K og L gjev meir enn godt nok grunnlag til å hevda at ...
  • K syner (oss) at ...
  • Dersom K er rett/stemmer, så kan me slutta at ...
  • Av di K er B, kan me trygt konkludera med at ...

Vurdering av argumenta og argumentgrunnlaget til dei/det du skriv om:

  • Alle desse argumenta tek utgangspunkt i ...
  • Argumenta/oppfatningane til X er nært knytte til synsstaden hans/hennar
  • Me kan seia at argumenta i K er ei form for B.
  • I teksten tek X det for gjeve at ...
  • Ingen av dei nemnde argumenta held mål dersom me legg føresetnadene i K til grunn ...
  • Gjeve at B stemmer, så ...
  • X kjem ikkje med noko prov for påstandane i teksten
  • X underbyggjer ikkje det han/ho skriv
  • Argumenta til X er godt underbygde/prova
  • (Funna i) K stør ikkje argumentet X kjem med om at ...
  • På eit/mange vis er K slik at ...

Samanlikna tekstar/argument/meiningar:

  • Korkje X eller Y ...
  • Båe tekstane/skribentane/forfattarane/syna ...
  • Både X og Y ...
  • Medan X tek utgangspunkt i A, byggjer Y på B
  • Me/ein kan seia at X ser på / legg vekt på / ynskjer A, medan Y ser på / legg vekt på / ynskjer B
  • K liknar på L med omsyn til synet på A
  • K og L har sams syn på A
  • Skilnaden mellom K og L er at ...
  • Skilnaden/likskapen mellom K og L er tydeleg i måten dei skriv om B på. Han kjem òg til syne i ... (Du syner attende til hankjønnsord som «skilnaden» og «likskapen» ved å skriva «han». Ikkje skriv «den». Tilsvarande skal du syna attende til hokjønnsord med «ho» og til inkjekjønnsord med «det».)
  • På den eine sida ser me/kan me hevda at ... På den andre sida ...

3. Avslutning

  • Som me har sett, så ...
  • Eg har no peikt på korleis X ...
  • I opninga drog eg fram korleis X ...
  • Me kan konkludera/oppsummera/avrunda med å seia at ...
  • Ut frå det me har sett i denne gjennomgangen/samanlikninga/drøftinga, kan me slutta at ...
  • I denne teksten/artikkelen/drøftinga har eg freista seia noko om ...