Litteratur
Det er viktig med mykje og variert språkleg innputt, om ein skal lære eit språk. Å lese og bli lesen høgt for på nynorsk legg eit godt grunnlag for å utforske skriftspråket sjølv. I litteraturen møter elevane ord og setningar som dei ikkje møter i det munnlege språket. Dessutan er bokverda rik på opplevingar ein elles ikkje får ta del i, og her finn du tips til korleis de kan jobbe med nynorsk litteratur i klasserommet.
Småtips
- Høgtlesing i alle fag. Lån bøker på folkebiblioteket etter liste frå Nynorsksenteret. Nokre har laga ei eiga hylle i skulebiblioteket eller klasserommet for å synleggjere dei nynorske bøkene. Sjå etter tips og omtalar på www.nynorskbok.no
- Leitelesing. Kvar gruppe får utdelt eit ark der dei skal skrive svaret på dei ulike postane. På baksida av spørsmålsarket er det eit kart over skulegarden, der kvar post er avmerkt. På leiteveggen (til dømes på skuleveggen eller på eit skur) har læraren hengt opp ulike leietrådar: Kopi frå Mat og Helse-boka, ein teikneserie, og diverse anna. Alt på nynorsk. Kort fortalt: 1) Tyde kartet. 2) Finne post med spørsmål. 3) Springe til veggen for å finne svaret – leitelese. 4) Skrive ned svaret. 5) Finne neste post, totalt 12 postar.
- Bokprosjekt, til dømes om Keeperen og havet av Maria Parr: Høgtlesing, lese saman, lese i lærepar, lese åleine, nye ord i ordbanken, lage kollasj av staden Knert-Mathilde. Tips til andre aktuelle bøker finn du på www.nynorskbok.no
- Bruke boka «Barnas eigne vitsar» og øve seg på å lese nynorsk tekst høgt.
- Sjå på Odd Nordstoga sine biletbok-appar, der ein også får høyre boka bli sungen av forfattaren. Nynorskbok.no har eit oversyn over bøker som også finst som app.
- Bruke boka God dag, Herr Jul i tida før jul. (24 små kapittel)