Vi oppmodar skular og barnehagar om å vere med på markeringa av verdas bokdag 23. april. Dette kan gjerast enkelt med få førebuingar, eller ein kan legge litt meir arbeid i det. Her finn du nokre døme på korleis ei slik markering kan gjennomførast.
Ingvild Fredly Hasle arbeider som lærar på ein barneskule. Ein tidlegare kollega introduserte henne for ein aktivitet som vart kalla «gule lappar», og denne aktiviteten har Ingvild teke med seg til skulen ho er på i dag.
God språkstimulering i barnehagen inneber at personalet har eit bevisst forhold til kva dei tilfører av språkleg stimuli, og kvifor. Barn lærer språk gjennom øyra, og høgtlesing, song, rim og regler bidreg til at dei møter eit mangfald av tekster i barnehagen. Så kva rolle spelar det om desse tekstene er på nynorsk, dialekt eller bokmål?
Det er snart påske, og Nynorsksenteret har laga ei oversikt over nynorske bøker som kan vere ekstra spennande å lese. I lista finn de bøker for barn i ulike aldrar og for unge vaksne. Kanskje det kan freiste med ein spenningsroman eller ei god detektivhistorie? God påske og god lesnad!
Dei aller fleste bibliotek har ei bokkasse-ordning som barnehagar og skular kan nytte seg av. Med ei slik ordning kan elevane og barnehagebarna få tilgang til gode og interessante bøker der tema og målform er tilpassa barna. Å lese bøker er viktig for språkstimulering og for å gjere barna trygge på språket. Ved å lese bøker vert også interessa for bøker halden ved like.
Tysdag 15. mars arrangerte Høgskulen i Volda, Nynorsksenteret og Nynorsk kultursentrumnasjonalt nettseminar om Språklova og om korleis engelsk og norsk blir brukt i utdanning, forsking og formidling ved norske UH-institusjonar. Her finn du eit redigert opptak frå seminaret.