Skulebiblioteket skal tilby eit breitt utval av barne- og ungdomslitteratur, og har ansvar for at litteraturen elevane møter, er relevant og speglar dei. For å oppfylle måla i Kunnskapsløftet er det ein føresetnad at elevane har tilgang på velfungerande skulebibliotek. Elevar av i dag treng å lese litteratur av i dag, og dei treng å møte litteratur på både nynorsk og bokmål.
Å vere forfattar er ikkje berre enkelt, og at det også tek lang tid, har elevane på 7. trinn ved Knarvik barneskule og Grasdal skule fått erfare denne vinteren og våren. Dei har delteke i skriveprosjektet «Medvitne nynorskbrukarar», der dei har skrive tekstar på nynorsk og laga illustrasjonar til dei. Elevane har fått kyndig hjelp av forfattar Tor Arve Røssland og illustratør Kjersti Isdal.
Forfattar Sigmund Løvåsen leier forfattarskulen for skrivande med minoritetserfaring. Målet er ein meir mangfaldig nynorsk litteratur og ei rikare offentleg samtale.
– Me er ein heilt vanleg askerbæring og ein heilt vanleg bæring som bur midt i bokmålsland, og som blir provoserte av at det ikkje blir gjort meir for å bevare ein så viktig del av den norske kulturarven, skriv Weronika Margol og Karianne Kirksæther i dette innlegget.
Samlesing (shared reading) er ein forskingsbasert lesemetode med intensjon om å opne litteratur for alle målgrupper. Denne teksten tek føre seg korleis metoden kan forankrast i LK20 og nynorskopplæring.
Grej of the day (GOTD) er eit svensk fenomen som er funne opp av læraren Micael Hermansson, og som vert mykje nytta i undervisninga. Ein kan nytte GOTD i nynorskopplæringa uavhengig om det er sidemål, hovudmål eller om eleven lærer nynorsk som innvandrar.