Arbeider du som lærar på 1.–7. trinn, eller kjenner du nokon som gjer det? Vi har nettopp publisert fem rykande ferske undervisningsopplegg. Bok på 1-2-3 tek utgangspunkt i gode, nynorske bøker.
- Vi har fått fleire kjekke tilbakemeldingar frå lærarar på tekstskapingsprosjektet, og har mottatt mange flotte elevbidrag, seier Jorid Saure ved Nynorsksenteret. Framover blir eit utval av dei digitale forteljingane publiserte på Instagram-kontoen nynorsksenteret_tekstskriving.
– Om NDLA vert avvikla, forsvinn eit viktig nynorsktilbod for både elevar og lærarar, og det vil oppstå eit hòl som ikkje forlaga greier å fylle med dagens praksis. Difor meiner eg det er viktig å lyfte dei språkpolitiske konsekvensane i denne debatten, seier lærar Synnøve Marie Sætre som er nestleiar i Noregs Mållag.
Elevar i ungdomsskulealder som les bøker på fritida, presterer betre i skulen enn dei som ikkje gjer det. Det kan sjå ut som om elevane som les på fritida, kjem inn i ein positiv spiral som er viktig for akademisk suksess, der dei til dømes utviklar både ordforrådet og leseforståinga.
Korleis kan ein utrydde fattigdom, oppnå likestilling mellom kjønna og ha berekraftige byar og lokalsamfunn? Løysinga er kanskje ikkje enkel, men spørsmåla høyrer heime under tre av FNs 17 berekraftsmål. Berekraftsmåla er ein felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, kjempe mot ulikheit og stoppe klimaendringane innan 2030, og Noreg har forplikta seg til å delta.