Rundt om i landet finst det mange lærarar som driv kreativ nynorskundervisning.
Lærar Elin Måge har laga undervisningsvideoar om korleis ein kan lære seg nynorsk.
Komma og punktum er viktig – det ser me dersom me les ein tekst utan desse teikna. Men går det an å læra nokre enkle reglar for kva tid me skal setja komma?
Når elevar får lese utfordrande tekstar, blir dei inviterte inn i ei spesifikk lesarrolle. Tekstar med ubestemt eller fleirtydig meining gjev moglegheiter for å skjerpe det analytiske tekstblikket til elevane. Tekstane til Jon Fosse passar svært godt til dette føremålet, meiner redaktørane bak den nye boka Jon Fosse i skulen.
Kva er eksplisitt uttrykt om hovudmål/sidemål og nynorsk/bokmål i den nye norskplanen, og korleis er progresjonen i sidemål tenkt? Med dette for auge har vi gått inn i den nye norskplanen som skal takast i bruk frå skulestart 2020.
Fleire lærarar opplever det som utfordrande å måle den reelle nynorskkompetansen til elevane, sidan elevane heime har fri tilgang til nettsider med digitale omsetjingsprogram. Her får du nokre råd frå Nynorsksenteret.
– Nynorskelevane må få den same retten og tilgangen på digitale læremiddel som bokmålselevane har. I dag badar nynorskelevane i bokmål, meiner Peder Lofnes Hauge (31) som er nyvald leiar i Noregs Mållag.
Utkastet til ny opplæringslov er ikkje tilpassa dagens digitale skulekvardag. Det ser ut som om utvalet som står bak NOU 2019: 23 Ny opplæringslov, ikkje har visst korleis digitale verktøy blir brukte i klasseromma for tida. I alle fall ikkje i nynorskområde.
Nynorsksenteret har laga eit nytt undervisningsopplegg i Bok på 1-2-3. Brevet frå krigen er eit tofagleg opplegg for 5.–7. trinn og 8.–10. trinn i faga norsk og samfunnsfag.