Lesing og skriving av skjønnlitteratur

Barn lærer skriftspråk både gjennom å lese og lytte til tekstar. Når elevane skal lære å lese og skrive nynorsk, er det difor viktig at dei får sjå og høyre mange tekstar på nynorsk. Både høgtlesing, samlesing og individuell lesing av nynorske tekstar vil hjelpe elevane å lese og skrive nynorsk. Dersom elevane skal bli flinke til å skrive nynorsk, treng dei mengdetrening. Tilpassa og kreative skriveoppgåver kan gjere elevane engasjerte og gje dei oppleving av meistring. Dersom dei meistrar språket, er det også kjekkare å skrive det.  

Her finn du undervisningsopplegg til nynorsk skjønnlitteratur for elevar på småskuletrinnet og oppgåver der elevane får skape enkle tekstar sjølve.  

Flekkmonsterikon
Bok i bruk: Flekkmonsteret bygger harefelle

Ein dag bestemmer det vesle Flekkmonsteret seg for å byggje ei harefelle. Det går ikkje heilt etter planen. 

Animert lydbok og bok-i-bruk-opplegg for 1.–4. trinn.

Blåbærli Kvadrat
Haugtussa som barnelitteratur

Sjå korleis 2.–4. klasse på Våland skole i Stavanger arbeidde med Haugtussa i eit sidemålsprosjekt.